7.8.11

ÇEŞME (Törkiş Mayami)


Yıllar önce bir makale okumuştum...Amerika da yapılan bir ankette sormuşlar insanlara sizi en çok ne mutlu eder diye; çıkan 1. cevap eş, dost, arkadaş, akraba kısaca insani çevre olmuş... Zenginlik evet biraz daha mutlu edermiş, bu çevrenin üzerine ama çok değil....

Mesela çocuklar pek mutlu etmezlermiş... Çünkü çocukken geçirdikleri hastalıklar, kazalar, eğitim hayatları,başarıları, başarısızlıkları,suç işlemeleri, iş bulamamaları,evlenip geçinememeleri gibi bir sürü sorun ömür boyu yakınen anne babanın mutluluğunu ilgilendirdiğinden, sonlarda çıkmış çocuklar...

Sosyal iletişim konusunda uzman ben; oturduğum yazlıkçı sitede aşırı gelir farkı nedeniyle yaz mevsiminde gelen komşularla, ne de kışın konuşabileceğim en yakın insan 2 km ötede olması sebebiyle vede ya market çalışanları, yada otel çalışanları işinde gücünde insanlar olduğundan, beni,beynimi, ruhumu tatmin edebilecek bir çevre yapamadım açıkçası çeşme de...

Dünyayı gezip görmedim ama! Gerçekten dünyanın cennet köşelerinden biri olmalı... Beyaz ince kumuyla, açıklarda çıkan sıcak yeraltı sularıyla Ilıca plajı, alaçatı, çeşme,eski evler,sokaklar, kale, vs... tarihi bir doku, sessiz ve de tertemiz ferah havası... Birde saygılı insanları... 2 yıl yaşadım bu cennette, 3 yaz 2 de kış... Buraya geldiğimde çok ama çok yorgundum,yazdığım anılarımdan anlayacaksınız.... Buradada insani çevre sorunlarını yaşadım bolca ama buna rağmen, sanırım,umarım dinlenmişimdir... Yeniden yelken açıyorum masal şehir İstanbul a doğru...

Elvede Celal Bayar Mahallesi 5200 sok. ILICA / ÇEŞME / İZMİR... Bitmeyen rüzgarınla her daim anılarımda olacaksın....

Hiç yorum yok: