26.12.09

HATIR ÇEKİ


2001 krizi sonrası... Ortopedi ameliyatı geçirmişim yeni... Koltuk değnekleri ile taxi tutmuşum gelmişim mağazaya... Mecbur işlerin ve elemanların başında olmak lazım...

Kapıdan içeriye icra memuru ve avukatlar girdi. Dedim hayırdır, ödenmemiş çekiniz var... Tamam ödeyemediğim çekler vardı ama, bu hesapta yoktu! Aylar önce bir arkadaşıma 5000 TL hatır çeki vermiştim, İcra masrafları faizler 10.000 TL olmuş... 30.000 TL lik malı icra edip gittiler...

Çağırdım arkadaşımı, anlattı olan biteni... Çok karışık ama özetle; bir arkadaşıyla birbirlerine karşılıklı kefil olarak ortak banka kredisi çekmişler, benim verdiğim hatır çekinide teminat bırakmış... Benim arkadaşım aylık ödemesi gereken payına düşen 1000 TL yi her ay vermiş,diğer arkadaş aylık toplam 3000 TL olan taksiti üzerine 2000 TL koyarak tamamlayıp her ay bankaya yatırması gerekiyormuş... Arkadaşımdan aldığı parayı yemiş, bankaya taksit felan yatırmamış... Tabii banka bu, temerrüt faizlerinide bir güzel işletip yüksek bir borç meblağı çıkartmış. Bunlar aralarında anlaşamamışlar, karşı tarafta elindeki hatır çekini koz olarak kullanıyordu şimdi:-(

Ben çok ağır bir stres altına girdim, beyin ameliyatı, ortopedi ameliyatı derken,üşütmek üzereyim...

Neyse avukat geldi, elleriyle getirdi çekimi kaldır dı icrayı, ben şaşkın!... Öğrendim ki!; arkadaşım farklı yasal yollardan çözmüş olayı...

Film gibi değil mi?... Ha o arkadaşım yine bana gelse yine hatır çeki veririm...:-) Çok sıkıntılı zamanlarımda hep yanımda olmuştu...

Hiç yorum yok: