3.12.09

İlk Heyecan… Köylü deyip geçme!...




Sene 1997 aylardan temmuz… İktidarda Refah-yol koalisyonu var… Hiç ama hiç ticari deneyimim yok…

56.000.000 Tl maaş alıyorum, 28.000.000 Tl de borcum var… İnanmayacaksınız ama ben Beyaz Eşya ve Mobilya Mağazası açtım…:-)

Şu an milletvekili olan bir arkadaşımdan 1 ay sonra ödemek üzere 5 milyar liralık beyaz eşya aldım… Deneyimsizim ya, o da bana elinde ne kadar fiyatının yüksekliği nedeniyle satılmayan lüks mal varsa kakalamış:-) Sergilemek üzere eşyaların ambalajlarınıda açmış bulundum, geri verme şansımı kaybettim…

Bakıyorum liste satış fiyatlarına bugünün 3-5 bin tl fiyatları, o kadar yani! Allahım ben nasıl satacaktım!... Çünkü mağazamın olduğu bölge, geçimini ağırlıklı olarak tarımdan sağlayan köylü kesim… O gece sabaha kadar uyuyamadım…

Ne mi oldu? 1 hafta içerisinde elimde ne kadar lüks pahalı beyaz eşya varsa hepsini sattım… Sonrasında da kamyon kamyon sattım:-) Köylü deyip geçme, öğrendim ki köylü az alır, en kalitelisini alır , en uzun ömürlü olanını alır…

Hiç yorum yok: